Странице

недеља, 23. октобар 2022.

THE PAST CONTINUOUS TENSE




 Past progressive  (Past Continuous) Tense
 (Prošlo trajno vreme) 



GRADJENJE


se gradi od glagola “to be” u Past Simple Tense-u (tj. was/were ) I

Present Participle-a (sadašnjeg participa) glavnog glagola. ili jednostavnije receno 


Past Continuous koristi was/were + glagol sa završetkom na –ing 
npr.  was eating, were speaking, was working, were sleeping.

subjekat
pomoćni glagol

glavni glagol

Potvrdni oblik
  +
I
was

watching
TV.
You
were

working
hard.
Odrični oblik
   -
He, she, it
was
not
helping
Mary.
We,you, they
were
not
joking.


pomoćni glagol
subjekat




Upitni oblik
   ?
Was
he

being
silly?
Were
we, you, they

playing
football?

Definicija i upotreba Past Continuous tense


Past continuous tense je englesko glagolsko vrijeme koje se koristi u sledećim slučajevima :

1. Past continuous tense može prikazivati završenu prošlu radnju čije trajanje želimo naglasiti.

  • Za radnju koja je počela u prošlosti, trajala duži vremenski period i završila u prošlosti.
U ovom slučaju koristimo priloge koji govore da je radnja dugo trajala, oni stoje na kraju rečenice a najčešći su:
-all (morning, evening, afternoon, day, week, month, year)
  •  Last night at 6 PM, I was eating dinner.                                                                          Počeo sam jesti ranije, a u 6 sati posle    podne sam i dalje jeo.  
  •   I was playing football yesterday at 5pm.   Igrao sam fudbal juce u 5 popodne 
    
  • What were you doing at 11am this morning? - I was working.(U 11 sati sam radila, bila sam usred posla, jer sam počela raditi prije 11, a s poslom sam završila iza 11.


  • was watching TV between 6 and 7pm last night. (Ovdje je bitno samo ono što sam radila između 6 i 7, nije bitno ništa ni pre ni posle).

  •              
2Past continuous tense služi nam da bismo prikazali neku prošlu radnju, koju je prekinula neka druga radnja iz prošlosti. 
Dve prošle radnje su povezane veznikom when, od kojih je jedna duža a jedna kraća radnja.   I was eating when he called me.
Kraća he called me. prekida  dužu radnju. I was eating 
Kraća radnja je uvijek u Prošlom prostom vremenu
 (past simple tense), a duža u trajnom prošlom vremenu 
(Past Continous Tense)   Rezultat slika za past continuous tense diagram
Rezultat slika za past continuous tense diagram

  • Da bismo to izrazili koristimo riječ „When“ (kada). 
  • Druga radnja koja je prekinula prvu radnju uvijek se izražava u prošlom vremenu
  • was reading when my wife came home.

3.  Ako se dve radnje odvijaju paralelno, tada Past Continuous koristimo dva puta u istoj rečenici

Obično se te dve radnje vežu s reči “while“, što znači “dok“  

  1. PRIMERI                                                                      

  •   They were  preparing a dinner while we were sleeping. 
    Amy je pripremala večeru dok sam ja spavao. 

  • .was working while he was playing with the children. (Ja sam radila dok se on igrao s decom)
  • He was talking on the phone while he was driving. (Pričao je telefonom dok je vozio)


Kako jednostavno razlikovati Past Simple i Past Continuous
1.Past Simple koristimo uvek kada govorimo o tome kada se nešto dogodilo.
came to Croatia 10 years ago.
went to the cinema last week.
bought a car in 2016.
 Kada pričamo o nečemu što se dogodilo u prošlosti i kada za priču nije bitno da li se radi o bliskoj ili dalekoj prošlosti niti koliko je radnja trajala, tada koristimo jednostavni Past Simple.
When she was a child, she lived in London. (više nije dete, i za priču nije bitno koliko je dugo živela u Londonu)
.Past Simple koristi oblik nepravilnog glagola koji se u glagolskim tablicama ujek nalazi u drugoj koloni – ate, spoke, worked, came...
2. PAST CONTINUOUS 
Ako želite govoriti o nečemu što se događalo u nekom specifičnom vremenu, tačno određeno, onda koristimo Past ContinuousKada je bitno trajanje te radnje, koristimo Past Continuous  

1. Primer 
  • watched TV yesterday. (Juče sam gledala TV). -Past Simple
  • was watching TV all day yesterday. (Juče sam gledala TV ceo dan). - Past Continuous

Evo još jedan sličan primer
  •    spoke to Tom yesterday. (Juče sam pričala s Tomom). - Past Simple
  •  was speaking to Tom during lunch yesterday. (Razgovarala sam juče sa Tomom tokom ručka). - Past Continuous        

  • VEŽBANJA

Нема коментара: